AWL ontwikkelt zich in een snel tempo. Om aan de groeiende vraag van haar klanten te voldoen, heeft het bedrijf in 2013 haar vleugels uitgeslagen naar China en eind 2016 naar Mexico. Nu staat AWL aan de vooravond van uitbreiding naar Amerika.
Voor AWL is Amerika een interessante markt vanwege de aanwezigheid van haar belangrijkste klanten en de groeiende automobielindustrie. Direct na de zomer wordt met de bouw van de eerste machines in Amerika gestart. In Spartanburg, South Carolina is een fabriekshal van 3500 m2 gehuurd met voldoende uitbreidingsmogelijkheden om de toekomstige groei op te kunnen vangen. De aankomende maanden zal het bedrijf focussen op het uitbreiden van het team en de inrichting van het pand.
Groeistrategie
Brand van ’t Hof, CEO van AWL over de nieuwe vestiging: “Dit is in lijn met de globale groeistrategie van AWL, waarbij wij onze klanten een wereldwijde standaard aanbieden met lokale service en bouw. Met name in het automobiel segment zien wij in Amerika de kansen liggen. Zowel voor onze bestaande klanten die wereldwijd produceren als voor nieuwe lokale spelers.” Het is de bedoeling dat de nieuwe vestiging van AWL een volwaardige, zelfstandige vestiging wordt, waarin alle disciplines – waaronder engineering en assemblage – vertegenwoordigd zijn. De verwachting is dat AWL Amerika eind 2018 meer dan 50 medewerkers heeft.
Tijdens TechniShow 2024 beklommen Joost Verschure (Dormac CNC Solutions), Frank Biemans (BMO Automation) en Hugo Oude Reimer (Oude Reimer) het …
Kasteel Metaal uit Alphen aan den Rijn is volgens financieel specialist Aeternus financieel de best presterende metaalbewerker van Nederland. Het …
Wat is het verschil tussen Duitse en Nederlandse verspaners en plaatbewerkers? Het gangbare beeld is dat het bij onze oosterburen …
“Onze merken helpen bij het verbeteren van het productieproces”, claimt Frederik Tattersall. Volgens de directeur van Magistor is het daarom …