Het blijft lastig om goed personeel te vinden. Maar liefst 4 op de 5 technische organisaties heeft de afgelopen 5 jaar een personeelstekort ervaren. Kunnen digitale media de brug slaan tussen werkgever en werknemer? Thomas Rutten, student Communicatie & Multimedia Design aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, zoekt het uit.
Voor zijn afstuderen voert hij een enquête uit. Centraal staat de vraag hoe je met digitale middelen binnen de sector Metaal en Techniek personeel kan werven. “De eisen van potentiele werknemers veranderen, ook in de metaal. Loon blijft belangrijk, maar de reputatie, normen en waarden en missie en visie spelen wellicht een steeds belangijker rol”, zegt Rutten.
Meedoen? Vul de enquete hier in. Alleen de betrokken partijen krijgen inzicht in de gegevens. Na afloop komen de resultaten wel aan bod, in een artikel in TechniShow Magazine.
Nederland dreigt in een tijd van geopolitieke spanningen, technologische versnelling en toenemende druk op publieke voorzieningen structureel achterop te raken. …
Branchevereniging NEVAT heeft Janwillem Verschuuren, mede-eigenaar van De Cromvoirtse, aangesteld als nieuwe voorzitter. Hij volgt Corné van Opdorp op, die …
AMR (Autonome Mobile Robot) en zusterbedrijf Romias zijn deze week failliet verklaard door de Almelose rechtbank. Deze twee aan elkaar …
De Europese vereniging van fabrikanten van productietechnologieën, CECIMO, slaat alarm over de scherpe neergang in de Europese machinebouwsector. De machinegereedschapsindustrie …