Het blijft lastig om goed personeel te vinden. Maar liefst 4 op de 5 technische organisaties heeft de afgelopen 5 jaar een personeelstekort ervaren. Kunnen digitale media de brug slaan tussen werkgever en werknemer? Thomas Rutten, student Communicatie & Multimedia Design aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, zoekt het uit.
Voor zijn afstuderen voert hij een enquête uit. Centraal staat de vraag hoe je met digitale middelen binnen de sector Metaal en Techniek personeel kan werven. “De eisen van potentiele werknemers veranderen, ook in de metaal. Loon blijft belangrijk, maar de reputatie, normen en waarden en missie en visie spelen wellicht een steeds belangijker rol”, zegt Rutten.
Meedoen? Vul de enquete hier in. Alleen de betrokken partijen krijgen inzicht in de gegevens. Na afloop komen de resultaten wel aan bod, in een artikel in TechniShow Magazine.
De Amerikaanse maakindustrie verkeert in zwaar weer. In november kromp de sector voor de negende maand op rij. Volgens de …
De Nederlandse maakindustrie staat op een kantelpunt. Waar jarenlang de focus lag op het verhogen van arbeidsproductiviteit — méér produceren …
De Nederlandse producenten maakten halverwege het laatste kwartaal van het jaar melding van een gestage verbetering van de bedrijfsomstandigheden. De …
Piet De Schepper (Alural Group) en Stijn Tomsin (Sherwin-Williams) zijn de grote winnaars van de Young Professionals Awards 2025. De …