Op 15 juni 2020 start Metav met speciale websessies. Het digitale platform voor metaalbewerking biedt daarmee informatie over productie-oplossingen voor na de coronacrisis.
Van 15 tot 19 juni 2020 organiseert de VDW de Metav-websessies onder het motto ‘Let’s talk about innovation’. “Nadat de Metav 2020 met een jaar moest worden uitgesteld vanwege de corona-pandemie, willen we bezoekers en exposanten een balans bieden met de Metav-websessies”, zegt VDW-directeur Dr. Wilfried Schafer. De Metav-websessies bieden een platform voor metaalbewerkers om op de hoogte te blijven van innovaties in productietechnologie. “De grootste uitdaging voor de industrie is hoe bedrijven hun productie na de lockdown weer kunnen opstarten, hun verkoop kunnen stabiliseren en snel kunnen leveren”, beschrijft Schäfer de situatie. Daarom zouden de exposanten van Metav de uitnodiging van de VDW zo snel mogelijk hebben aanvaard, omdat ze met de Metav-websessies de kans krijgen om de dialoog met hun klanten te hervatten.
Corona-crisis biedt kansen
Bijna 90 bedrijven geven vijf dagen lang van 9.00 uur tot 18.00 uur gespecialiseerde lezingen over de belangrijkste onderwerpen van de beurs, in het Duits en soms ook in het Engels. Deze omvatten digitalisering, precisiegereedschappen, bewerkingsmachines, software, meettechnologie en kwaliteitsborging en additive manufacturing. “De Metav-websessies zijn nu volgeboekt”, zegt Stephanie Simon, projectadviseur voor beurzen en organisator van het evenement. “Net als op de echte beurs kunnen bezoekers de exposanten vergelijken, vragen stellen en overleggen met de productiedeskundigen. We kijken erg uit naar spannende en inspirerende lezingen, omdat de exposanten met veel verschillende formaten kunnen werken, van een PowerPoint-presentatie tot afbeeldingen, video’s, simulaties en nog veel meer”, zegt Simon. Ze is ervan overtuigd dat de Corona-crisis ook de mogelijkheid biedt om ervaring op te doen met nieuwe webformats die in de toekomst echte beurzen zouden kunnen aanvullen.
Reacties uit de branche
Jasmin Herter, perswoordvoerder bij Gühring in Albstadt, zegt: “Met de innovatiekracht van de VDW om Metav-websessies te creëren, worden obstakels omgezet in kansen en worden nieuwe paden verkend, die we bij Gühring willen uitbreiden. We kijken er naar uit om de mogelijkheden van een virtuele beurs te verkennen en mee vorm te geven.”
Udo Hipp, Marketing Manager bij Berthold Hermle AG in Gosheim, is het daarmee eens: “Met de Metav-websessies zien we een goede manier om in contact te komen met potentiële klanten en bestaande klanten en zijn we enthousiast over de reacties en feedback. De websessies zullen ook in de toekomst zeker een goede aanvulling blijven op de marketingmix.”
De Amerikaanse maakindustrie verkeert in zwaar weer. In november kromp de sector voor de negende maand op rij. Volgens de …
De Nederlandse maakindustrie staat op een kantelpunt. Waar jarenlang de focus lag op het verhogen van arbeidsproductiviteit — méér produceren …
De Nederlandse producenten maakten halverwege het laatste kwartaal van het jaar melding van een gestage verbetering van de bedrijfsomstandigheden. De …
Piet De Schepper (Alural Group) en Stijn Tomsin (Sherwin-Williams) zijn de grote winnaars van de Young Professionals Awards 2025. De …