Het blijft lastig om goed personeel te vinden. Maar liefst 4 op de 5 technische organisaties heeft de afgelopen 5 jaar een personeelstekort ervaren. Kunnen digitale media de brug slaan tussen werkgever en werknemer? Thomas Rutten, student Communicatie & Multimedia Design aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, zoekt het uit.
Voor zijn afstuderen voert hij een enquête uit. Centraal staat de vraag hoe je met digitale middelen binnen de sector Metaal en Techniek personeel kan werven. “De eisen van potentiele werknemers veranderen, ook in de metaal. Loon blijft belangrijk, maar de reputatie, normen en waarden en missie en visie spelen wellicht een steeds belangijker rol”, zegt Rutten.
Meedoen? Vul de enquete hier in. Alleen de betrokken partijen krijgen inzicht in de gegevens. Na afloop komen de resultaten wel aan bod, in een artikel in TechniShow Magazine.
De waterstofraceauto van het Forze Hydrogen Racing Team, gebouwd door verschillende generaties studenten van de TU Delft heeft zijn eerste …
Investeringsfonds MGF verwerft een minderheidsbelang toe bij de ondernemingen Laagland en De Graaf Aandrijvingen. Eddo Cammeraat, directeur en mede-eigenaar koopt …
FME, Koninklijke Metaalunie en het ministerie van Economische Zaken hebben het onderzoek ‘Normering financiële waardebepaling’ laten uitvoeren. Uit 75 cases blijkt duidelijk …
Maakbedrijven kunnen meedoen aan een pilot ‘Cyberassistentie voor mkb’ers in de high-tech maakindustrie’. Via deze pilot kunnen maximaal 50 mkb-ondernemers …