Het blijft lastig om goed personeel te vinden. Maar liefst 4 op de 5 technische organisaties heeft de afgelopen 5 jaar een personeelstekort ervaren. Kunnen digitale media de brug slaan tussen werkgever en werknemer? Thomas Rutten, student Communicatie & Multimedia Design aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, zoekt het uit.
Voor zijn afstuderen voert hij een enquête uit. Centraal staat de vraag hoe je met digitale middelen binnen de sector Metaal en Techniek personeel kan werven. “De eisen van potentiele werknemers veranderen, ook in de metaal. Loon blijft belangrijk, maar de reputatie, normen en waarden en missie en visie spelen wellicht een steeds belangijker rol”, zegt Rutten.
Meedoen? Vul de enquete hier in. Alleen de betrokken partijen krijgen inzicht in de gegevens. Na afloop komen de resultaten wel aan bod, in een artikel in TechniShow Magazine.
Tijdens de Dag van de Oppervlaktetechniek afgelopen woensdag in de Duurzaamheidsfabriek hebben Kamp Coating en Railtechniek Van Herwijnen de ION …
Aanstaande dinsdag dingen vindt er bij Heidenhain in Ede een unieke en gratis workshop plaats. Tijdens deze sessie kunnen bedrijven …
De Nederlandse industriële bedrijven die vallen onder het Europese Emissiehandelssysteem (EU ETS) zijn in de periode 2021-2023 gemiddeld genomen minder …
Van 22 tot 25 oktober 2024 vindt de 27e editie van EuroBLECH plaats in Hannover, waar de internationale plaatbewerkingsindustrie bijeenkomt …