Het blijft lastig om goed personeel te vinden. Maar liefst 4 op de 5 technische organisaties heeft de afgelopen 5 jaar een personeelstekort ervaren. Kunnen digitale media de brug slaan tussen werkgever en werknemer? Thomas Rutten, student Communicatie & Multimedia Design aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, zoekt het uit.
Voor zijn afstuderen voert hij een enquête uit. Centraal staat de vraag hoe je met digitale middelen binnen de sector Metaal en Techniek personeel kan werven. “De eisen van potentiele werknemers veranderen, ook in de metaal. Loon blijft belangrijk, maar de reputatie, normen en waarden en missie en visie spelen wellicht een steeds belangijker rol”, zegt Rutten.
Meedoen? Vul de enquete hier in. Alleen de betrokken partijen krijgen inzicht in de gegevens. Na afloop komen de resultaten wel aan bod, in een artikel in TechniShow Magazine.
FME lanceert een 11-puntenplan voor een sterk en concurrerend Nederland en Europa namens de technologische industrie. Afgelopen weekend kondigde voorzitter …
Van 26 tot en met 28 maart vormt Brussels Expo het toneel van Machineering 2025, de technologiebeurs voor de Belgische …
Voortman voegt vier nieuwe lasersnijmachines toe aan hun portfolio. Het gaat om een verzellaser voor grote platen en drie modellen …
Materialise, wereldwijde speler op het gebied van additive manufacturing (AM) software en diensten, heeft een Aerospace Competence Center geopend in …