Het blijft lastig om goed personeel te vinden. Maar liefst 4 op de 5 technische organisaties heeft de afgelopen 5 jaar een personeelstekort ervaren. Kunnen digitale media de brug slaan tussen werkgever en werknemer? Thomas Rutten, student Communicatie & Multimedia Design aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, zoekt het uit.
Voor zijn afstuderen voert hij een enquête uit. Centraal staat de vraag hoe je met digitale middelen binnen de sector Metaal en Techniek personeel kan werven. “De eisen van potentiele werknemers veranderen, ook in de metaal. Loon blijft belangrijk, maar de reputatie, normen en waarden en missie en visie spelen wellicht een steeds belangijker rol”, zegt Rutten.
Meedoen? Vul de enquete hier in. Alleen de betrokken partijen krijgen inzicht in de gegevens. Na afloop komen de resultaten wel aan bod, in een artikel in TechniShow Magazine.
De producenten in de industrie waren in maart iets negatiever dan in februari. Het vertrouwen ging van -4,2 in februari …
Herikon, producent van onder andere kunststof vormdelen en het bewerken van technische kunststoffen, heeft haar draai-afdeling geupgrade. Dankzij een Emco …
De racesport bereidt zich voor op de toekomst en kiest voor een klimaatvriendelijkere aanpak. Als eerste juniorcup voor elektrische toerwagens …
De vakbeurzen TechniShow en ESEF Maakindustrie van Koninklijke Jaarbeurs zijn zeer succesvol afgesloten. TechniShow telde 29.337 bezoekers en ESEF Maakindustrie …