Het blijft lastig om goed personeel te vinden. Maar liefst 4 op de 5 technische organisaties heeft de afgelopen 5 jaar een personeelstekort ervaren. Kunnen digitale media de brug slaan tussen werkgever en werknemer? Thomas Rutten, student Communicatie & Multimedia Design aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, zoekt het uit.
Voor zijn afstuderen voert hij een enquête uit. Centraal staat de vraag hoe je met digitale middelen binnen de sector Metaal en Techniek personeel kan werven. “De eisen van potentiele werknemers veranderen, ook in de metaal. Loon blijft belangrijk, maar de reputatie, normen en waarden en missie en visie spelen wellicht een steeds belangijker rol”, zegt Rutten.
Meedoen? Vul de enquete hier in. Alleen de betrokken partijen krijgen inzicht in de gegevens. Na afloop komen de resultaten wel aan bod, in een artikel in TechniShow Magazine.
Troostwijk veiligen hebben een laagdrempelig verkoopkanaal voor enkele stuks machines opgezet, de zogenoemde inbrengveiling. Machines van diverse aanbieders worden gecombineerd …
Het aantal openstaande vacatures in de industrie is met ruim 10 procent gegroeid in het laatse kwartaal. Stonden er aan …
Het Franse Coval biedt vernieuwde vacuümgrijpers voor geautomatiseerde toepassingen – van het grijpen van enkelvoudige onderdelen tot volledige lagen van …
Tijdens de Hannover Messe (van 30 mei tot 2 juni) presenteren ongeveer veertig Nederlandse tech-start-ups zich aan het internationale publiek. …