Het blijft lastig om goed personeel te vinden. Maar liefst 4 op de 5 technische organisaties heeft de afgelopen 5 jaar een personeelstekort ervaren. Kunnen digitale media de brug slaan tussen werkgever en werknemer? Thomas Rutten, student Communicatie & Multimedia Design aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, zoekt het uit.
Voor zijn afstuderen voert hij een enquête uit. Centraal staat de vraag hoe je met digitale middelen binnen de sector Metaal en Techniek personeel kan werven. “De eisen van potentiele werknemers veranderen, ook in de metaal. Loon blijft belangrijk, maar de reputatie, normen en waarden en missie en visie spelen wellicht een steeds belangijker rol”, zegt Rutten.
Meedoen? Vul de enquete hier in. Alleen de betrokken partijen krijgen inzicht in de gegevens. Na afloop komen de resultaten wel aan bod, in een artikel in TechniShow Magazine.
De Europese markt voor industriële machines verandert in hoog tempo, gekenmerkt door een sterke toename van online veilingen. Veilinghuis TBAuctions …
Halter CNC Automation, Schunk, LNS Europe, Fastems en Fanuc houden op 4 juni een eendaags event dat volledig draait om …
Competitief blijven als verspanend bedrijf vereist continue verbetering en naadloze procesintegratie. Een consortium van elf toonaangevende technologiebedrijven, verenigd door FPT, …
Het CNC Instructie Buro heeft al zijn webwinkelcontent geïntegreerd in oZone. Dit open-source platform, aangeboden door A+O Metalektro, biedt een …