‘Innovate manufacturing’ is de nieuwe slogan van EMO Hannover 2023. “Het gaat in op de uitdagingen waarmee de industrie de komende maanden en jaren te maken zal krijgen”, legt Carl Martin Welcker, algemeen commissaris van EMO Hannover 2023, uit tijdens een digitale persconferentie vorige week. Het is volgens hem een uitnodiging aan iedereen die bij EMO betrokken is, zowel exposanten als bezoekers, om zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden, hun aanbod te verbeteren en uit te breiden, hun processen te stroomlijnen en nieuwe markten aan te boren om zich zo goed mogelijk te positioneren in de internationale concurrentie.
Tegelijkertijd beschrijft de claim dat EMO Hannover als een innovatieplatform voor productietechnologieën zich heeft ontwikkeld tot een internationaal relevant platform – voor meer dan alleen de tentoonstellingsperiode. Welcker voegde eraan toe dat de beurs de volledige breedte en diepte van de technologieën voor vernieuwing en optimalisatie van industriële productie demonstreert. “‘Innovate manufacturing’ richt zich op meer dan alleen technologieën. In feite zal EMO Hannover in de toekomst ook onderwerpen behandelen die relevant zijn voor de productietechnologie en voor haar klantensectoren over de hele wereld”, zei Welcker in zijn keynote over “Uitdagingen voor productie 2023”.
“We hebben een dialoog op gang gebracht door middel van de EMO Hannover Relaunch Conference”, aldus Welcker. “De diverse uitdagingen zullen niet zijn opgelost tegen de tijd van de volgende EMO Hannover in 2023, maar exposanten en hun klanten zullen samen op pad zijn gegaan op deze reis, en in Hannover zullen presenteren ze wat ze tegen die tijd hebben bereikt”, kondigt hij aan.
“Dialoog en ontmoeting zijn twee van de meest cruciale elementen voor de nieuwe EMO Hannover”, zegt VDW-directeur Schäfer. Het communicatieconcept rust op de vier pijlers EMO Communication, EMO Connect, EMO Digital en EMO Conference. Deze omvatten nieuwe formats, zoals een speakers’ corner, masterclasses of EMO Academy, maar ook bekende aanbiedingen zoals matchmaking of begeleide tours – ook digitaal. Daarnaast is het streven van de nieuwe EMO Hannover om uit te groeien tot hét ontmoetingspunt voor de branche, uiteraard tijdens de beurs zelf, maar ook tussen evenementen door, met een bijbehorend digitaal programma, 365 dagen per jaar. “Het gaat erom deze formaten samen met onze partners te ontwikkelen en vorm te geven tegen de tijd van de tentoonstelling”, kondigde Schäfer aan. Er zal een groot aantal evenementen over de hele wereld zijn in de aanloop naar EMO Hannover 2023, zoals de EMO World Tour in de eerste maanden van 2023, waarbij de genoemde onderwerpen worden opgepakt en de specifieke uitdagingen worden geschetst die ze in de respectieve regio’s bieden van de wereld, en de oplossingen te presenteren die productietechnologie voor hen te bieden heeft. “Sinds 1975 is EMO ’s werelds toonaangevende vakbeurs voor metaalbewerking. Het is nu meer dan dat. Het omvat de hele waardeketen, waarbij voornamelijk de IT wordt geïntegreerd die zo essentieel is om intelligente fabrieksnetwerken te blijven stimuleren. Deze digitale tweelingen zullen in de toekomst altijd een kenmerk van EMO Hannover zijn. En het is meer dan een verkoopplatform. We gaan de dialoog aan met onze klanten, exposanten en doelgroepen van bezoekers, brengen ze samen in netwerken, bemiddelen in kennis en bieden goede informatie voor investeerders.”
De Vlaamse werkgeversorganisatie Voka heeft alarm geslagen over wat volgens haar de zwaarste economische crisis in de industrie in vijftien …
De groeiende tekorten aan technische vakmensen in techniek, bouw, mobiliteit en energie bedreigen de vooruitgang op het gebied van maatschappelijke …
De Europese investeringsmaatschappij Apheon heeft een meerderheidsbelang verworven in Hittech Group. Het managementteam en de particuliere aandeelhouders zullen samen met …
De Nederlandse high techsector, met ASML en Philips als trekkers, blijft in Nederland veruit de grootste private investeerder in R&D. …