Oem’ers en system suppliers zetten sterk in op deze ontwikkelingen en stellen daarmee steeds hogere eisen aan toeleveranciers. Dat terwijl de marges onder druk staan waardoor de investeringsruimte beperkt is. Samen met het gebrek aan gekwalificeerde medewerkers heeft dat een grote impact op de snelheid waarmee bedrijven digitaliseren. Toch zullen zij dezelfde mate van efficiëntie, flexibiliteit en kwaliteitswaarborging na moeten streven om relevant te blijven en insourcing bij de oem’ers en system suppliers te voorkomen. De keten is immers zo sterk als de zwakste schakel.
Maar wat zijn nou precies de eisen die deze oem’ers en system suppliers aan de keten stellen, en in hoeverre speelt digitalisatie hierin nu echt een rol? En kunnen toeleveranciers überhaupt voldoen aan de steeds hogere eisen? Tijdens het Industriedebat tijdens vakbeurzen ESEF Maakindustrie en TechniShow (1 – 4 september, Jaarbeurs Utrecht) probeert het panel, bestaande uit oem’ers en toeleveranciers, deze en andere vragen rondom actuele onderwerpen te beantwoorden.
Richard van Kray, directeur van De Klantbetekenaar.nl, leidt het debat. Tevens is hij schrijver van het boek ‘Sales vanuit je hart’. Daarin zet hij een verkoopfilosofie uiteen die niet gericht is op het snel komen tot een transactie, maar allereerst op het tot stand brengen van een duurzame, loyale klantrelatie. Bij wijze van aftrap zal Van Kray schetsen dat die filosofie ook in een digitaal businessmodel werkt.
Tom Sanders, CEO Dumaco
Jellard Koers, CEO Suplacon
Bram Schildkamp, CEO MCB
Melanie van Beek, Operational Manager Broshuis Part Supplier
Link Magazine organiseert het debat samen met MCB, Isah Business Software, Trumpf, Siemens Digital Industries Software, ABN Amro, FPT/VIMAG en Jaarbeurs Utrecht.
Datum en locatie volgt.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil dat netbeheerders grote bedrijven kunnen verplichten om – tegen vergoeding – flexibiliteit aan …
Het Zwolse innovatiecentrum Perron038 heeft een testfaciliteit geopend, waar bedrijven laagdrempelig aan de slag kunnen met nieuwe technologie. Een 3D …
Om het belang van de metaaltechnologiesector te benadrukken lanceert Koninklijke Metaalunie vandaag de campagne ‘Metaaltechnologie maakt je wereld’. Uit recent …
De omzet van ASML is de afgelopen drie maanden gedaald ten opzichte van een jaar geleden. De omzet kwam uit …