Amada Group heeft het nieuwe bedrijf Amada Service Europe opgericht. De van oorsprong Japanse fabrikant van plaatbewerkingsmachines wil er met het nieuwe servicebedrijf voor zorgen dat zijn klantenservice in heel Europa consistent hetzelfde hoge niveau heeft.
Het nieuwe bedrijf is gevestigd op het bestaande terrein van Amada in Parijs. Volgens Amada zal de komst van het Europese servicebedrijf geen invloed hebben op de dienstverlening die op dit moment door lokale serviceteams wordt geleverd. Het nieuwe bedrijf moet vooral zorgen voor consistentie in de service die in de verschillende Europese landen wordt geleverd, ongeacht de locatie.
“We willen overal dezelfde best-in-class kwaliteit service leveren, ook in opkomende markten”, stelt Christophe Sangnier, president van Amada Service Europe. “Het nieuwe bedrijf heeft een aantal belangrijke doelstellingen, waaronder het verder verhogen van de vaardigheden van servicetechnici, zodat ze in lijn blijven met de snel voortschrijdende machinetechnologie. We zullen ook nog meer verbeteringen doorvoeren in de leveringssnelheid van reserveonderdelen en verbruiksartikelen.” Daarnaast streeft Amada met het nieuwe servicebedrijf naar verdergaande digitalisering, door het aanbieden van op maat gemaakte industriële IoT-diensten (Internet of Things).
Digitalisering
“De Europese serviceteams werken proactief, snel en professioneel; daarmee zijn ze toegewijd aan het ondersteunen van klanten”, aldus Sangnier, die inmiddels 27 jaar is betrokken bij servicegerelateerde zaken binnen het bedrijf. “Ik wil mijn kennis gebruiken om Amada Service Europe te helpen uniformeren, om hetzelfde serviceniveau op het hele continent te leveren. Amada staat bekend om zijn hoogwaardige service; het bieden van overkoepelende consistentie zal onze Europese klanten nog meer gemoedsrust geven.”
Beeld: eerder dit jaar introduceerde Amada de elektrische kantpers EGB-e.
Na jaren van schokken – van pandemie tot energiecrisis en van personeelstekorten tot protectionisme – lijkt de Nederlandse maakindustrie in …
Defensie zoekt maakbedrijven en heeft een pot met geld. Maar dat betekent niet dat elke metaalbewerker aan de deur van …
Innovatie draait niet altijd om robots of futuristische technologie. Soms zit het juist in slimme keuzes, duidelijke processen en mensen …
Het Ministerie van Defensie kiest voor SafanDarley als partner voor de levering van 11 kantbanken. Hierbij gaat het om 10 …