Tijdens de TechniShow werken de zogenoemde Demoweek-bedrijven samen. Dit zijn Bemet International, Bendertechniek, Cellro, DMG Mori Benelux, Dymato, Heidenhain Nederland en Mitutoyo BeNeLux. Om het thema van deze samenwerking extra draagkracht te geven, kunnen bezoekers meedoen aan een competitie waarbij ze een drone kunnen winnen. De drone staat synoniem voor overzicht van bovenaf.
Overzicht creëert inzicht en de mogelijkheid om nog efficiënter te kunnen produceren en dat is precies wat de Demoweek-bedrijven uit willen dragen. Inzicht krijgen in hoe een productieproces nog beter kan verlopen door ketensamenwerking.
Om deze drone te winnen kunnen bezoekers op iedere stand van de Demoweek bedrijven een ‘selfie’ maken op de daartoe duidelijk aangewezen plek, de Demoweek Twitter volgen en de foto’s met vermelding van #demoweekdrone ‘tweeten’. De bezoekers die geen Twitteraccount hebben, kunnen bij iedere stand hun badge scannen. Ga voor meer informatie en de spelregels van deze actie naar de website van de Demoweek (www.demoweek.nl).
Met DeepTechXL Fund I krijgt Brabant een uniek nieuw fonds dat gaat investeren in veelbelovende, hoogtechnologische start-ups en scale-ups in …
Het aantal mensen dat een technisch beroep uitoefent neemt toe. Dit geldt ook voor het aantal vacatures in de techniek …
Er moet een apart stimuleringsprogramma voor productie-innovatie in het mkb ontwikkeld worden. Deze zogeheten Mkb-booster is noodzakelijk om de (arbeids)productiviteit …
Op 30 juni zet Heidenhain de deuren van hun bedrijf in Ede open voor een demonstratie om meer uit een …