27 maart 2018 - 2 min leestijd

ESEF trekt kwalitatief hoogwaardige bezoekers

Exposanten zeggen goede zaken gedaan te hebben op de Vakbeurs ESEF, die van 20 tot en met 23 maart in de Jaarbeurs in Utrecht werd gehouden. Over de volle breedte zijn exposanten tevreden over met name de kwaliteit van de bezoekers. Zo’n 23.000 bezoekers werden verwelkomd door ‘The Suppliers of Successful Solutions’.

Het niveau van de bezoekers is erg hoog. “De kwaliteit van de bezoekers is echt omhoog gegaan. Ruim 78 % van de bezoekers is betrokken bij een investeringsbeslissing, we zien meer inkopers naar de beurs komen en deze editie is het internationale karakter met ruim 30 bezoekende nationaliteiten gegroeid”, aldus Floris de Zwart, Brandmanager Maakindustie bij Jaarbeurs.

Richard Schuitema van de Koninklijke Metaalunie vult aan: “Opmerkelijk is dat de bezoeker meer dan in het verleden met gerichte vragen naar de beurs komt, waardoor de kwaliteit van de contacten prima is. Het gaat goed met de MKB-maakindustrie en dat is te merken: goede presentatie van de beursdeelnemers, gerichte vragen van de bezoeker, kortom: de kwaliteit van de ESEF 2018 staat als een huis.”

 

Nieuw aanbod van Kunststof en Composiet

ESEF heeft deze editie duidelijk de verbreding gezocht op het gebied van kunststof/ rubber en composiet oplossingen. Dit blijkt een succes te zijn waar we op kunnen voortborduren. “Het composietenplein op ESEF is goed bezocht en de tien bedrijven zijn tevreden over hun eerste deelname en kijken voorzichtig al naar 2020. Met ruim 50 deelnemers was de kunststof sector op ESEF goed vertegenwoordigd. De vibe was goed! Het bruiste in hal 3! Bezoekers waren verbaasd over het aanbod binnen kunststof. Bijna de helft van deze 50 exposanten was namelijk nieuw”, aldus Harold Mol, Key Accountmanager ESEF.

‘’We hebben veel nieuwe contacten opgedaan op het rubber- en kunststofplein maar daarnaast is het ook altijd een uitgelezen moment om bestaande relaties te verstevigen. Van onze leden krijgen we terug dat ze positief zijn over de kwaliteit van de bezoekers en de kwaliteit van de leads”, aldus Martin van Dord, Innovatiecoach bij NRK.

Deel dit artikel

Blijf op de hoogte, schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van TechniShow met al het nieuws uit de productietechnologie!
Aanmelden