Makita heeft in Woerden een tweede Kennis- en Reparatiecentrum geopend. Het heeft een enorme showroom, waarin het gehele assortiment van Makita is uitgestald.
Peter Bleumink van de Schijf Groep uit Uithoorn was er onlangs te gast. “Het gebouw ziet er van binnen echt spik en span uit en alles is er aanwezig.” De Schijf Groep is een aannemingsbedrijf met sloop als kernactiviteit. Niet de gemakkelijkste sector voor elektrische gereedschappen. Peter schaft voor het eerst bij Makita gereedschappen aan zoals reciprozagen, slijptollen – ook met accu – en breekhamers. Bij de prijs/kwaliteitsverhouding komen die volgens hem goed uit de bus. Hij rekent daarbij op duurzaamheid en betrouwbaarheid, hetgeen in zijn sector geen sinecure is.
Assortiment
In de grote showroom aan de Straat van Gibraltar in Woerden vinden dealers en hun klanten gereedschappen en machines voor de bouw, industrie en tuin&park sector, plus stofzuigers en een veelheid aan accessoires en verbruiksartikelen (denk aan boren, slijpschijven, zaagbladen etc). Zo’n heel breed en diep assortiment is praktisch gesproken té omvangrijk om bij een lokale dealer tentoon te stellen. Het Kenniscentrum is uitsluitend op afspraak geopend.
Eindgebruikers met aankoopplannen, die de apparaten en machines graag eerst willen zien én het liefst ook testen, zijn in Woerden van harte welkom, alleen of samen met hun dealer. Makita heeft veel kennis in huis en die wordt graag gedeeld, bijvoorbeeld in een gesprek met één van de adviseurs. Die laten zien wat allemaal mogelijk is en assisteren bij het testen. Zakelijke gebruikers kunnen dan een gefundeerde beslissing nemen over grotere aankopen of bij merkkeuzes.
Reparatiecentrum
Goede serviceverlening omvat ook de after sales. Daarom heeft Makita bij de Kenniscentra in Eindhoven en Woerden ook een Reparatiecentrum ingericht, met dien verstande, dat in Woerden geen brandstofmachines worden gerepareerd. Voor dealers uit de regio is het Reparatiecentrum dé plek om namens hun klanten te repareren gereedschappen af te geven. Er is voor hen een speciale ingang. Monteurs zijn altijd aanwezig. Die kunnen eenvoudige reparaties ter plekke verrichten. Handig als het een keer sneller dan snel moet.
Ook het personeel van lokale dealers moet altijd over de meest actuele kennis beschikken. Daarom worden speciaal voor de adviseurs, verkopers en andere essentiële medewerkers, zoals monteurs, regelmatige trainingsbijeenkomsten gehouden. Omdat alle materiaal én de mogelijkheid om te testen in het Kenniscentrum aanwezig is, worden de trainingen alleen in Eindhoven en Woerden gehouden.
Ultimaker, een wereldleider in 3D-printen heeft op de Hannover Messe de Ultimaker Factor 4 industriële 3D-printer aangekondigg. Factor 4 is …
Siemens Nederland en VDL Automated Vehicles lanceren dit najaar de tweede generatie van hun geautomatiseerd logistiek platform op basis van …
Structurele personeelstekorten stellen de technologische industrie voor grote uitdagingen, stelt ING in een rapport. Alles moet wijken om de toch …
Op 7 mei opent de nieuwe subsidieronde van de Kennis- en Innovatieagenda Circulaire Economie (KIA-CE) voor de ontwikkeling van circulaire …