AWL ontwikkelt zich in een snel tempo. Om aan de groeiende vraag van haar klanten te voldoen, heeft het bedrijf in 2013 haar vleugels uitgeslagen naar China en eind 2016 naar Mexico. Nu staat AWL aan de vooravond van uitbreiding naar Amerika.
Voor AWL is Amerika een interessante markt vanwege de aanwezigheid van haar belangrijkste klanten en de groeiende automobielindustrie. Direct na de zomer wordt met de bouw van de eerste machines in Amerika gestart. In Spartanburg, South Carolina is een fabriekshal van 3500 m2 gehuurd met voldoende uitbreidingsmogelijkheden om de toekomstige groei op te kunnen vangen. De aankomende maanden zal het bedrijf focussen op het uitbreiden van het team en de inrichting van het pand.
Groeistrategie
Brand van ’t Hof, CEO van AWL over de nieuwe vestiging: “Dit is in lijn met de globale groeistrategie van AWL, waarbij wij onze klanten een wereldwijde standaard aanbieden met lokale service en bouw. Met name in het automobiel segment zien wij in Amerika de kansen liggen. Zowel voor onze bestaande klanten die wereldwijd produceren als voor nieuwe lokale spelers.” Het is de bedoeling dat de nieuwe vestiging van AWL een volwaardige, zelfstandige vestiging wordt, waarin alle disciplines – waaronder engineering en assemblage – vertegenwoordigd zijn. De verwachting is dat AWL Amerika eind 2018 meer dan 50 medewerkers heeft.
Van 22 tot 25 oktober vindt in Hannover EuroBlech plaats. Het motto van deze 27e editie van de internationale plaatbewerkingsbeurs …
Overbelasting van het stroomnet wordt een steeds groter probleem, ook voor de industrie. Zo staan in Utrecht, Gelderland en Flevoland …
Uit onderzoek van de Europese Commissie blijkt dat het aantal ondernemingen in de Europese ‘geavanceerde maakindustrie’ tussen 2009 en 2023 …
Onlangs publiceerde de Koninklijke Metaalunie de Economische Barometer voor het tweede kwartaal van dit jaar. Het beeld dat eruit naar …