AWL ontwikkelt zich in een snel tempo. Om aan de groeiende vraag van haar klanten te voldoen, heeft het bedrijf in 2013 haar vleugels uitgeslagen naar China en eind 2016 naar Mexico. Nu staat AWL aan de vooravond van uitbreiding naar Amerika.
Voor AWL is Amerika een interessante markt vanwege de aanwezigheid van haar belangrijkste klanten en de groeiende automobielindustrie. Direct na de zomer wordt met de bouw van de eerste machines in Amerika gestart. In Spartanburg, South Carolina is een fabriekshal van 3500 m2 gehuurd met voldoende uitbreidingsmogelijkheden om de toekomstige groei op te kunnen vangen. De aankomende maanden zal het bedrijf focussen op het uitbreiden van het team en de inrichting van het pand.
Groeistrategie
Brand van ’t Hof, CEO van AWL over de nieuwe vestiging: “Dit is in lijn met de globale groeistrategie van AWL, waarbij wij onze klanten een wereldwijde standaard aanbieden met lokale service en bouw. Met name in het automobiel segment zien wij in Amerika de kansen liggen. Zowel voor onze bestaande klanten die wereldwijd produceren als voor nieuwe lokale spelers.” Het is de bedoeling dat de nieuwe vestiging van AWL een volwaardige, zelfstandige vestiging wordt, waarin alle disciplines – waaronder engineering en assemblage – vertegenwoordigd zijn. De verwachting is dat AWL Amerika eind 2018 meer dan 50 medewerkers heeft.
Uit onderzoek van ABN Amro onder 1.900 Gen Z’ers blijkt dat praktisch opgeleide Gen Z’ers andere prioriteiten qua werkinvulling hebben …
Hoe kunnen mkb-maakbedrijven hun kernkwaliteiten (economisch, ecologisch en sociaal) inzetten om waarde te creëren voor de toekomst? Om antwoord te …
Een nieuw onderwijsprogramma op het Eindhovense Summa College moet ervoor zorgen dat straks meer mbo-studenten kiezen voor een baan bij …
Tijdens de Manufacturing Technology Conference is Ter Hoek Vonkerosie Rijssen B.V. bekroond met de Knowledge Sharing Award. Deze award wordt …