“De zoektocht vandaag de dag is niet naar een product, maar naar een oplossing”, zegt Jeroen ter Steege. Hij is de spil in de het evenement De Brabantse Metaaldagen, van 10 tot 12 april in de Bossche Brabanthallen.
De Brabantse Metaaldagen is een event waar kennisoverdracht centraal staat. Het wordt het kennisevent om, in het jaar dat er geen TechniShow is, op de hoogte te blijven van de nieuwste innovaties en efficiëntieverbeteringen voor de metaalindustrie. Het evenement draait om de vraag hoe je bij je klanten procesoptimalisatie kan bereiken. Dat vraagt voor exposanten een andere manier van denken hoe ze met een beurs en haar bezoekers moet omgaan.
“Iedereen heeft om dit moment moeite om personeel te vinden of te behouden, terwijl men meer dan voldoende werk heeft. Elke efficiëntieverbetering die gerealiseerd kan worden is daarom meer dan welkom en is zelfs noodzakelijk om de concurrentiepositie van Nederland te versterken. Dit betekent dat we bij een aantal exposanten nee moet verkopen omdat deze niet binnen het thema passen. Dit is lastig maar het moet. De bezoeker komt naar De Brabantse Metaaldagen voor oplossingen”, zegt ter Steege.
Dat de interesse groot is blijkt uit het aantal van inmiddels zeventig namen op de plattegrond. De Brabantse Metaaldagen is op koers om uitverkocht te eindigen met exposanten die allerlei oplossingen aanbieden om meer en efficiënter omzet te genereren voor de maakindustrie.
De groeiende tekorten aan technische vakmensen in techniek, bouw, mobiliteit en energie bedreigen de vooruitgang op het gebied van maatschappelijke …
De Europese investeringsmaatschappij Apheon heeft een meerderheidsbelang verworven in Hittech Group. Het managementteam en de particuliere aandeelhouders zullen samen met …
De Nederlandse high techsector, met ASML en Philips als trekkers, blijft in Nederland veruit de grootste private investeerder in R&D. …
De verdere ontwikkeling van een competitieve Europese maakindustrie heeft geld nodig. Net zoals de staatssteun in de Verenigde Staten en …