10 januari 2019 - 2 min leestijd

GF Machining Solutions maakt 1.000ste connectie met rConnect platform

GF Machining Solutions Customer Services heeft onlangs de 1.000ste connectie met het rConnect digital services platform geactiveerd. De 1.000ste verbinding werd gelegd op een rConnect-ready Mikron MILL P 800 U freesoplossing in de Fraisa ToolSchool in Bellach, Zwitserland.

De installatie bij Fraisa demonstreert de waarde van de Live Remote Assistance (LRA) -module van rConnect, die de machines van gebruikers in real-time met de diagnosecentra van GF Machining Solutions verbindt. rConnect debuteerde in 2017 en blijft evolueren met de toevoeging van succes-activerende modules. Het vertegenwoordigt een diepgaande analyse van bewerkingsmachines op afstand. “Vertraging in productie- en productieonderbrekingen zijn erg duur, dus fabrikanten hebben behoefte aan snelle reactietijden en betrouwbare, snelle communicatieprocessen”, zegt Stéphane Cru, hoofd van het Customer Services Center van GF Machining Solutions in Genève.

Volker Reichmann, Hoofd Marketing en Verkoopondersteuning van de klantenservice, zei dat de 1000ste rConnect-verbinding de waarde aantoont die het platform aan klanten biedt. “Elke nieuwe verbinding bewijst de waarde van rConnect”, zei hij. “We breiden rConnect continu uit met nieuwe modules en apps, allemaal met duidelijke voordelen voor de klant.”

 

Alle productiemachines

Omdat rConnect een cross-technologieplatform is dat de oplossingen voor draad- en zinkvonken (EDM), frezen en laserbewerking van GF Machining Solutions ondersteunt, profiteren gebruikers van het platform van al deze technologieën. Vanuit rConnect is dagelijkse informatie met betrekking tot alle machine-activiteiten eenvoudig toegankelijk via desktop of tablet. Vanuit de cockpit en met de LRA-module krijgen klanten snelle, deskundige ondersteuning op een beveiligd kanaal en dat betekent verbeterde diagnostiek, proces en follow-up. Voordelen van rConnect LRA zijn onder meer de up-time en efficiëntie van de machine, de mogelijkheid om op afstand toegang te krijgen tot hun machineparken, inclusief de mens/machine-interface (HMI’s) en computer numerieke besturing (CNC) van hun machines. Tegelijkertijd biedt LRA directe assistentie rechtstreeks op een pc of tablet, kant-en-klare functies variërend van audio, video, chat en white board tot bestandsoverdracht en schermdeling.

 

rConnect Messenger

De rConnect Messenger-module biedt gebruikers toegang tot machinegegevens vanaf een mobiel apparaat, zodat ze altijd zijn verbonden met hun machineparken. Dat betekent dat ze in real-time de status van elke aangesloten machine zien en hun workshops kunnen volgen en de voortgang van orders overal kunnen volgen. Wanneer zich een incident voordoet, kan de gebruiker eenvoudig een serviceaanvraag verzenden om een snelle, effectieve diagnose te krijgen.

 

Deel dit artikel

Blijf op de hoogte, schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van TechniShow met al het nieuws uit de productietechnologie!
Aanmelden