In het nabije verleden verraste Magistor haar relaties jaarlijks rond kerst met een passend en persoonlijk geschenk als dank voor het vertrouwen en de samenwerking in het aflopende jaar. In 2014 werd besloten om een meer eigentijdse invulling te geven aan die gedachte en aan de kerstperiode, ook passend bij hun interpretatie van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Na KiKa, Carelanka en Leergeld gaat de kerstdonatie van € 5.000 dit jaar naar Red een Kind.
Red een Kind is een relatief kleine organisatie met grote ambities: zoveel mogelijk kinderen uit armoede laten groeien. Hun droom is zichzelf als organisatie overbodig maken. Dat klinkt misschien gek, maar denk er eens over na: zou het niet geweldig zijn als er geen kinderen meer zouden sterven aan de gevolgen van armoede? Als ouders overal ter wereld hun kinderen een toekomst kunnen geven? Bij Red een Kind werkt men er keihard aan om dát te bereiken. Dat doen ze niet alleen, maar samen met hun collega’s in Afrika en India én met de steun van duizenden sponsors. Ze constateren dat hun werk effect heeft: heel veel kinderen, jongeren en ouders hebben hoop voor de toekomst. Ze blijven werken om die groep nog veel groter te maken. Waarbij ze op een dag mogen concluderen: Ons werk is niet meer nodig!
Als er één marktsegment is dat verandert en innoveert, is het wel de groep bedrijven die additive manufacturing-technologie ontwikkelt. Toch …
Het Kabinet investeert te weinig in de transitie naar een circulaire economie. Daarom roepen FME en Metaalunie de regering op …
Digitalisering stimuleert innovatie, productiviteit en economische groei in de mkb-industrie, maar ook in de voedselproductie en zorg. Daarom gaan het …
Door de belofte van een korte time-to-market, first time right engineering en een naadloze productieketen, digitaliseert de industrie in rap …