2 mei 2017 - 2 min leestijd

LVD opent nieuw Experience Center

LVD Company nv maakt de opening bekend van haar nieuwe Experience Center (XP Center) in Gullegem, België, waar het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd. Deze ultramoderne faciliteit van 2500 m² zal een stimulans betekenen voor de plaatbewerking door bezoekers in contact te brengen met de technologie, de mogelijkheden en de knowhow in een innovatieve omgeving die aanzet tot leren en samenwerken.

 

Het XP Center werd volledig gerenoveerd en aanzienlijk uitgebreid en zal de verwachtingen van de bezoekers overtreffen. Ze kunnen vragen over hun toepassingen voorleggen aan specialisten en zien wat mogelijk is vandaag en in de toekomst. Ze krijgen de kans om de nieuwste producten uit te testen en om hun relaties met de experts van LVD verder uit te bouwen. De geïntegreerde werking van de nieuwste generatie machines en productieprocessen, automatisering, touchscreentechnologie en software, volgens Industrie 4.0, maken ze live mee en zo verwerven ze inzicht in de voordelen van een verbonden, intelligente fabriek.

 

Beleving

“Het XP Center is meer dan een showroom en een opleidingscentrum,” zegt Carl Dewulf, president en managing director van LVD Company nv. “We hebben een ruimte gecreëerd die bezoekers uitnodigt om de technologie van plaatbewerking en het merk LVD op een andere manier te leren kennen.”

Ontworpen door het Belgische architectenbureau Naert bvba in samenwerking met interieurarchitecte Justine Van Strydonck, is het XP Center van LVD een toonbeeld van licht en ruimte. De gasten worden ontvangen in een open structuur waar het daglicht door grote ramen en glazen deuren naar binnen valt. In deze eigentijdse omgeving kunnen ze meer te weten komen over het erfgoed van LVD, presentaties en opleidingen volgen vanop een tribuneachtig zitgedeelte, ideeën uitwisselen in “creatieve hoekjes” en relaxen in de lounge of op het buitenterras.

“LVD wilde een open, stimulerende ruimte creëren waar bezoekers kunnen leren, delen, groeien en innoveren, en hieruit is het concept gegroeid,” zegt Wouter Naert.

“Elk detail werd ingegeven door de wens om de bezoekers een waardevolle beleving te schenken,” voegt Justine Van Strydonck toe. “Van de open ruimtes, productzones en decor, tot de belichting en stijl van de zetels, alles hebben we bekeken vanuit het oogpunt van de bezoeker binnen het kader van het merk LVD dat gericht is op innovatie en klantenrelaties.”

 

Deel dit artikel

Blijf op de hoogte, schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van TechniShow met al het nieuws uit de productietechnologie!
Aanmelden