Klanten van Sandvik Coromant kunnen nu een snijgereedschap online op maat maken, zonder dat men met een vertegenwoordiger van het bedrijf hoeft te overleggen. Het resultaat is dat de benodigde tijd om een order te plaatsen aanzienlijk is gereduceerd, hetgeen op haar beurt weer de totale leveringstijd van het gereedschap reduceert.
Veel fabrikanten kunnen profiteren van het gebruik van snijgereedschappen die niet uit voorraad leverbaar zijn. Het meest voorkomende voorbeeld is wanneer een specifieke, niet standaard gatdiameter is gespecificeerd. Voor het produceren van een dergelijk kenmerk is doorgaans een initiële boorbewerking nodig, gevolgd door het kotteren tot de gewenste maat. Echter, door het uitvoeren van een kleine modificatie van een bestaande boor uit voorraad, kan de fabrikant het gat volgens de specificaties maken door slechts gebruik te maken van één boor.
Voorheen was het proces van het offerte aanvragen en bestellen van maatwerk-oplossingen alleen beschikbaar door of het downloaden, invullen en opsturen van een fysiek formulier, of met behulp van een vertegenwoordiger van Sandvik Coromant. Vanaf nu kan elke geregistreerde Sandvik Coromant websitegebruiker zich inloggen en de nieuw ontwikkelde functie gratis in hun browser gebruiken. De gebruiker kan een aantal begeleide stappen doorlopen voor het aanpassen van het standaard snijgereedschap om te voldoen aan specifieke vereisten. In de laatste stap van het proces plaatst de klant gewoon de order.
“De wereld van de productie is aan het veranderen, met een toenemende noodzaak voor een grotere flexibiliteit op het gebied van gereedschappen” zegt Brian Davis, Manager Global Sales Processes, Sandvik Coromant. “Deze trend heeft ook invloed op leveranciers van snijgereedschappen. Het bieden van op maat gemaakte snijgereedschappen vereist de ontwikkeling van geavanceerde processen, en het beschikbaar maken van deze maatwerkoptie voor al onze klanten is een gewaagde stap, maar een stap waarvan we weten dat deze vele voordelen biedt.”
Voordelen
Het is duidelijk dat een sneller maatwerkproces van het gereedschap zich direct vertaald in een snellere gereedschapslevering, zonder tijd te verliezen door te praten met vertegenwoordigers. Andere voordelen zijn de beschikbaarheid van een groter aantal producten op de website (naast standaard producten), terwijl er ook een nieuw potentieel is om maatwerkproducten te beoordelen die zijn toegezonden via de vertegenwoordiger. Net als voor boren geldt de nieuwe online service ook voor afsteken en groefsteken, frezen en gereedschapsysteemproducten.
Op vrijdag 27 september hebben Nevat, FPT-Vimag en Koninklijke Staalfederatie de aftrap gegeven voor een intensievere ketensamenwerking tijdens een golfdag. …
Hoe moet je als maakbedrijf een digitale transformatie doorlopen? Volgens managing director Anoek Schellings door het proces op te knippen …
Snijgereedschapspecialist Sandvik Coromant presenteert de CoroMill MS20, een zuivere 90-graden hoekfreesoplossing. Het is ontworpen voor voorbewerken en nabewerken in roestvaststaal …
Inkoopmanagers blijven somber over de staat van de Nederlandse industrie. Dat blijkt uit de laatste cijfers van inkopersvereniging Nevi over …