Siemens en SAP hebben een nieuw partnerschap aangekondigd. Samen leveren Siemens en SAP geïntegreerde end-to-end softwareoplossingen voor de product lifecycle, supply chain en assetmanagement. Binnen het partnership wordt de expertise en technologie van beide bedrijven ingezet om een daadwerkelijke ‘digital thread’ te leveren die organisaties helpt om proces- en informatiesilo’s te elimineren, digitalisering te bevorderen en een uitgebreide oplossing te leveren voor Industrie 4.0.
SAP biedt Teamcenter-software van Siemens aan als de belangrijkste basis voor samenwerking op het gebied van product lifecycle en product-databeheer. Daarnaast biedt Siemens SAP Intelligent Asset Management-oplossingen en SAP project- en portfoliobeheer-applicaties. Hiermee verhogen de twee partners de toegevoegde waarde voor de business van klanten gedurende de volledige product- en servicelevenscyclus. Ook worden nieuwe samenwerkingsprocessen tussen fabrikanten en beheerders mogelijk gemaakt.
“Digitale transformatie is van cruciaal belang voor de maakindustrie om de productiviteit en flexibiliteit te verhogen en innovatie te versnellen, dus bedrijven moeten op nieuwe manieren samenkomen om de digitale onderneming mogelijk te maken”, aldus Klaus Helmrich, lid van de raad van bestuur van Siemens AG en CEO van Siemens Digital Industries. “Deze opwindende samenwerking tussen twee marktleiders gaat over meer dan alleen interoperabiliteit en interfaces; het gaat om het creëren van een echt geïntegreerde digitale thread die product- en asset lifecycle management verenigt met het bedrijf waarmee klanten de productie van producten kunnen optimaliseren.”
Het elektriciteitsnet groeit niet snel genoeg mee met de groeiende vraag naar elektriciteit. Nederlandse bedrijven en netbeheerders vrezen daarom vanaf …
Na een succesvolle samenwerking in 2024 hebben HSG Laser en Landré een meerjarige exclusieve dealerovereenkomst gesloten voor de Benelux. Deze …
De Wilvo Group brengt alle verspanende activiteiten op één nieuwbouwlocatie in Bergeijk samen. Het gaat om GFM, Van den Broek, …
De campagne ‘Metaaltechnologie maakt je wereld’ werpt vruchten af. Het aantal Nederlanders dat bekend is met de sector is sinds …