1 juli 2019 - 2 min leestijd

Ultimaker maakt zich klaar voor verdere groei

Ultimaker verhuist het hoofdkantoor van Geldermalsen naar Creative Valley in Utrecht. Ook onthult zij een nieuwe corporate branding. Door de versnelde adoptie van 3D-printing voor professioneel gebruik laat Ultimaker flinke groeicijfers zien. Een nieuwe branding en een ruimer kantoor zijn dan ook logische stappen in de verdere ontwikkeling van het bedrijf.

Volgens de 24e editie van The Wohlers Report zal de omzet voor de totale markt voor additive manufacturing naar verwachting stijgen van 7 miljard dollar in 2018 naar 35,6 miljard dollar in 2024. De groei van Ultimaker ondersteunt deze bevindingen. Het bedrijf, opgericht in januari 2011, heeft nu ongeveer 400 mensen in dienst. Er zijn op dit moment 125.000 Ultimaker 3D-printers in gebruik, vergeleken met ongeveer 67.000 stuks in 2017. Ultimaker Cura, de open source-software van het bedrijf, heeft 500.000 unieke gebruikers per maand – een stijging van 100 procent in een jaar – en verwerkt 1,4 miljoen printopdrachten per week, een stijging van 200 procent.

 

Kantoor op Utrecht Centraal Station 

Het nieuwe hoofdkantoor is gevestigd in Creative Valley op het Centraal Station in Utrecht. Daarnaast heeft Ultimaker een productiefaciliteit in Zaltbommel en extra kantoorruimtes in Geldermalsen. Jos Burger, CEO van Ultimaker, zegt hierover: “De strategische partnerships die we de afgelopen jaren zijn aangegaan, stimuleren de adoptie van 3D-printen binnen de zakelijke markt. Spraakmakende business cases van internationale ondernemingen zoals Ford, L’Oréal, Airbus, Volkswagen Autoeuropa en Decathlon, inspireren anderen om desktop 3D-printing in de professionele workflow te integreren. We hebben dit gloednieuwe gebouw allereerst als hoofdkantoor gekozen omdat het goed bereikbaar is voor onze medewerkers. Daarnaast zal het onze voortdurende groei ondersteunen door nieuw talent aan te trekken dat andere professionals gaat helpen om te innoveren met 3D-printen.”

 

Vernieuwde huisstijl

Het bedrijf onthult ook een vernieuwde corporate branding. Burger vervolgt: “Ultimaker is in een korte tijd geëvolueerd naar een sterk en betrouwbaar merk voor professioneel gebruik. Ik ben erg trots op het hele team van interne en externe stakeholders dat ons daarbij heeft geholpen. De verhuizing is een mooi moment om de nieuwe huisstijl te onthullen. Het nieuwe logo en de andere visualisaties versterken Ultimaker als B2B-merk. Dit laat aan de markt en onze klanten zien dat wij ons inzetten voor het versnellen van de wereldwijde transitie naar digitale distributie en lokale productie.”

Deel dit artikel

Blijf op de hoogte, schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van TechniShow met al het nieuws uit de productietechnologie!
Aanmelden