In toenemende mate lopen fysieke en digitale werelden in elkaar over. Ontwikkelingen zoals robotisering, artificial intelligence en Internet of Things versnellen dit proces. Van der Ende Groep heeft daarom het e-brand e-Meta Intelligence aan het merkenpallet toegevoegd.
“De vierde industriële revolutie is een feit. Het is daarom niet de vraag of, maar meer hoe we op deze veranderingen in moeten spelen”, zegt Lex van der Ende, Managing Director Van der Ende Groep. “Zoals onze visie ook beschrijft, benaderen we vraagstukken graag vanuit een niet alledaagse invalshoek. Zo ook nu.” Naast het tuinbouwsegment waarin Van der Ende Groep actief is, zien zij ook in de overige sectoren zoals industrie, overheid en bouw/aannemerij de behoefte naar slimme producten hand over hand toenemen. Micha van Nieuwkerk, General manager Moor Filtertechniek, onderdeel van Van der Ende Groep: “Jaren geleden zijn we al voorzichtig gestart met het verzamelen van data uit onze waterbehandelingsproducten, maar nu wordt het tijd dat we dit gaan verbreden en verdiepen.” Zo werd het idee geboren om een e-brand aan het merkenpallet van Van der Ende Groep toe te voegen. Een e-brand overkoepelend voor alle slimme, eigen producten genaamd e-Meta Intelligence. Hiermee zet Van der Ende Groep een grote stap voorwaarts in de digitale wereld. En ter ondersteuning van deze ontwikkeling introduceert Van der Ende Groep op de eerstvolgende internationale GreenTech beurs te Amsterdam een product met e-Meta Intelligence.
Van 22 tot 25 oktober vindt in Hannover EuroBlech plaats. Het motto van deze 27e editie van de internationale plaatbewerkingsbeurs …
Overbelasting van het stroomnet wordt een steeds groter probleem, ook voor de industrie. Zo staan in Utrecht, Gelderland en Flevoland …
Uit onderzoek van de Europese Commissie blijkt dat het aantal ondernemingen in de Europese ‘geavanceerde maakindustrie’ tussen 2009 en 2023 …
Onlangs publiceerde de Koninklijke Metaalunie de Economische Barometer voor het tweede kwartaal van dit jaar. Het beeld dat eruit naar …